Proximus biedt een gratis e-mail dienst aan voor diens klanten. Dit e-mailaccount kan je gebruiken via het Proximus webmail portaal. Maar telkens gebruik maken van de webmail functie is erg omslachtig, traag en bovendien niet gebruiksvriendelijk, al zeker niet voor mobiele toestellen. Vandaar dus deze instructies voor met de Proximus e-mail instellingen om je mailaccount correct te configureren op jouw toestel.
Deze instellingen zijn in zekere zin universeel. Dit betekent dat onderstaande instellingen kunnen gebruikt worden op elk toestel en via elk e-mailprogramma. Deze gegevens zijn dus bruikbaar voor op je iPhone, je iPad of je Android toestel, maar evenzeer op Microsoft Outlook of Windows Live Mail.
Er zijn twee manieren op je e-mails in te stellen. Ofwel maak je gebruik van POP3, ofwel werk je via IMAP. Ik raad in alle gevallen IMAP aan, gezien hier je e-mail wordt gesynchroniseerd indien je verschillende apparaten gebruikt. Bij POP3 is dit niet het geval, wat kan leiden tot zogezegd verloren e-mailberichten.
Instellingen voor inkomende e-mail (IMAP):
- Hostnaam: imap.proximus.be
- Gebruikersnaam: [email protected]
- Wachtwoord: JouwWachtwoord
- Beveiliging: Ja, SSL
- Poort: 993
Instellingen voor uitgaande e-mail (SMTP):
- Hostnaam: relay.proximus.be
- Beveiliging: Ja, TLS
- Poort: 587
- Authenticatie vereist: Ja
In Outlook 2016 zouden jouw gegevens er ongeveer zo moeten uitzien:
hallo,
gisteren,23.02, belde ik met de technische dienst van proximus en werd te woord gestaan door Nathalie. ik had problemen met foutmeldingen bij Windows Live E-mail: “de server ondersteunt geen SSL-verbinding” serverfout 250 server ‘relay.skynet. be’ Windows Live Mail-fout-id 0x800CCC7D. Protocol SMTP. poort : 25. Beveiligd (SSL): ja.
Het lukte haar niet een oplossing te vinden, en na intern overleg zou ik volgens haar gebeld worden door een ITer (mijn abonnement maakt dit mogelijk)
Vandaag, een dag later, heb ik de hele dag zitten wachten , maar geen actie van proximus.
in afwachting heb ik zelf nog geprobeerd via proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulier…een Imap opnieuw in te stellen met het nieuwe wachtwood gegeven door Nathalie. Resultaat : ik ben gestopt nadat meer dan 1 uur ‘downloaden van de lijsten die op de server beschikbaar zijn’ Ben ik op het goede adres bij U voor service van Proximus ?
Beste Herwig
Ik bied geen officiele support aan voor Proximus.
Als je een vraag hebt wil ik die wel proberen te beantwoorden, maar voor officiële support moet je je wenden tot Proximus zelf.