Instellingen @skynet.be e-mail adres (iPad, iPhone, Android, Windows en Mac OS X)

Vind hier de instellingen voor je @skynet.be e-mail adres. Via volgende instellingen zou je je mailclient moeten kunnen instellen op je iPhone, iPad, Android, Windows en Mac OS X. Vragen kan je steeds stellen in de reacties en ik probeer dan een handje te helpen.

skynet_e-mail

Voor de inkomende e-mailserver kan je kiezen tussen POP3 en IMAP. Kort gezegd kies je steeds best voor IMAP. Indien je op twee of meer toestellen je e-mail bekijkt, dan zal een e-mail die verwijderd is op 1 toestel, ook op het andere worden verwijderd en omgekeerd.

Server voor inkomende post (IMAP):

  • Hostnaam: imap.skynet.be
  • Gebruikersnaam: [email protected]
  • Wachtwoord: JouwWachtWoord
  • Beveiliging: Ja, SSL
  • Poort: 993

Server voor uitgaande post (SMTP):

  • Hostnaam: relay.skynet.be
  • Beveiliging: Ja, TLS
  • Poort: 587
  • Authenticatie vereist: Ja

Je kan, tegen mijn advies in, toc kiezen voor POP3. Ik kan geen enkele reden bedenken hier toch voor te kiezen, maar dan heb je volgende gegevens nodig:

  • Hostnaam: pop.skynet.be
  • Poort: 995
  • Beveiliging: Ja, SSL

 

Author Bio

Thank you for your interest in my blog! On this miniblog, I write mostly short (technical) blog posts that might interest other people. Read more about me or feel free to contact me.

 

28 thoughts on “Instellingen @skynet.be e-mail adres (iPad, iPhone, Android, Windows en Mac OS X)

  1. Ik ben juist veranderd van provider.men heeft me verzekerd dat mijn email adres op skynet.be nog 6 maand geldig blijft. Deze morgen wil ik mails ophalen en dat is mislukt. Gebruikersnaam en/of passwoord ongeldig. Kunnen jullie mij helpen !

  2. Hallo,
    Sinds enkele dagen heb ik de iPhone 6 in gebruik.
    Owv mijn werk, moet ik zowel mijn mails op de iPhone als op mijn pc binnen krijgen. Dat lukt nu dus niet owv IMAP. Voordien had ik POP.
    Kan het zijn dat je op de nieuwe iPhone niet meer kan kiezen en dat het automatsich IMAP is? Zoniet, wat doe ik dan verkeerd?
    Alvast bedankt !
    Mvg,
    Annie

    1. Dag Annie
      de vraag is natuurlijk waarom je nog met POP zou willen werken op je iPhone?
      Het klopt inderdaad dat als je een @skynet.be e-mailadres ingeeft, dat je toestel dan meteen de instellingen zal configureren en meer specifiek dus IMAP zal gebruiken.
      Je kan wel nog deze instellingen wijzigen, zoals hierboven aangegeven, zodat je toestel het POP protocol gebruikt.

  3. Beste,
    Mijn man heeft op zijn kantoor een emailadres via Belgacom/skynet. Bij ins thuis hebben we telenet. Hij heeft een iphone6 gekocht en heeft een base abonnement.
    Sinds hun die iPhone gekocht heeft, heeft hij problemen op e-mails te versturen en te ontvangen op zijn iPhone.
    Versturen lukt niet. Ik heb bij uitgaande server als hoofdserver skynet ingesteld, verder ook telenet en base (mail.internetmail.be) bijgevoegd. Voor skynet en telenet dacht ik dat het wachtwoord vereist was, maar hij lijkt dit niet te bewaren. Soms lukt versturen wel, maar het duurt een eeuwigheid.
    Ontvangen lijkt nu te lukken (heb imap.skynet.be ingesteld.
    Wat kan/moet ik nog doen/instellen?
    Op mijn iPhone is het geen probleem… vermoedelijk opdat ik met een yahoo adres werk.
    Kan u me hier info over geven?
    Alvast hartelijk dank.

    1. Beste

      probeer eens imap.skynet.be te vervangen door imap.proximus.be?
      Met de naamswijziging van Belgacom naar Proximus naar klanten toe, is dit ook gewijzigd vernam ik.

      Via Yahoo werkt het inderdaad wel meteen, dit omdat Yahoo veel meer gebruikers heeft en deze instellingen dus standaard op de iPhone staan opgeslagen.

  4. Hey thomas
    bij het instellen van mijn iphone 6 heb ik alles gedaan volgens jouw aanwijzingen en bij het opslaan krijg ik de melding ‘imap.proximus.be’ reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of u de juiste informatie heb opgegeven in het veld ‘Server inkomende post’.

    Ook daar heb ik exact ingegeven wat jij hierboven beschrijft (zowel met imap.skynet.be als met imap.proximus.be geprobeerd).
    Bij ‘Uitgaande server’ kan ik wel nergens TLS aanvinken.

    What to do?

    1. Je moet eerst kijken of je wel degelijk netwerkverbinding hebt. Dit is makkelijk te testen door bvb op internet te gaan en iets te googlen.

  5. Beste
    Heb nieuwe i phone 6 , mijn mails werken kan versturen en ontvangen
    maar mijn inkomende mails verdwijnen vanzelf na een tijdje en staan zelfs niet bij de verwijderde mails.
    Mvg Ceulemans

    1. Hoi Zaki,

      Kijk eens naar de instellingen van jouw mail op jouw iPhone. Het kan zijn dat de synchronistaie slechts de laatste 5 dagen is bvb

  6. Beste,

    Ik heb het skynet adres geadresseerd op de iMac van mijn schoonvader. Berichten komen wel aan in postvak in, maar als je naar een andere map gaat en terug naar postvak in zijn ze weg en vind ze nergens meer terug. Hetzelfde verhaal met verstuurde mails.
    Hebt u enig idee wat ik verkeerd heb ingesteld?
    Met vriendelijke groeten
    Wim

  7. Bij het instellen van mijn iphone voor de emails lukt het me maar niet om emails te verzenden.
    Ik nam de instellingen van outlook over. Met dus als uitgaande emailserver relay.skynet.be
    Het ontvangen lukt perfect, het verzenden niet. Hij geeft telkens de foutmelding dat hij de uitgaande server niet herkent.
    Is er een mogelijkheid om eens wat printscreens te posten met de instellingen?

  8. Kan met mijn samsung tablet niet mijn mails binnen halen zoals de instellingen op samsung telefoon. Het ergste van al tevoren werkte het en nu niet meer. Heeft u voor mij een oplossing Dank bij voorbaat Johan

  9. Hallo.
    Ik ben bij telenet geabonneerd met mijn internet,ipad,iphone,maar mijn vriendin is bij belgacom. Ik wil bij haar thuis iets verturen via mijn email en dat lukt niet.
    Wat moet ik dan doen?
    mvg
    Gryson Andy

  10. Hallo,
    Ik heb een i-phone 6 en sinds vorige week staat er een getal van 1500 mail op.
    ik heb navraag gedaan en de reden zou zijn dat in server inkomende post pop.skynet.be staat in plaats van imap.skynet.be
    As ik enkel dat verander is da voldoende?
    mvg.
    claude

  11. Beste Thomas,
    Een rede op geen Imap te gebruiken, is dat na verloop van tijd je mailbox vastloopt. Proximus heeft amper 1 GB opslagcapaciteit. Ik gebruik mijn emails tevens als archief en wis enkel de junkmail. Dat betekent dat ik op amper 6 maanden al tegen mijn limiet zit.
    Nu wil ik terug overschakelen naar Pop, maar dat werkt helaas niet meer. Windows 8 laat blijkbaar niet toe om Imap instelling te wijzigen, althans ik weet niet hoe. Als in enkel de imap.proximus.be verander in pop.proximus.be, dan komen de mails niet meer door.
    Heb je daar misschien een oplossing voor?
    Alvast bedankt.
    Dominiek

  12. Met Windows 10 kan ik geen correcte instellingen ingeven, ik heb deze van jou ingeput maar krijg steeds de melding – deze instellingen zijn verouderd – dus tot op heden geen ” MAIL” hetgeen ik ten zeerste betreur. Wat nu gedaan ?
    Teruggaan naar de vorige versie 8.1 – dit was ook geen succes, maar wel iets beter. Bedankt.

  13. Ondertussen heb ik een ander e-mailadres (2e) kunnen installeren – maar zou wel graag al mijn e-mails van het 1e adres ( van vroeger tot nu ) kunnen terughalen.
    Dit lukt me hélaas niet. Greta

  14. Dag Thomas, hoop dat je kan helpen. Ben al de ganse dag in de weer met helpdesken om mijn e-mail te installeren op mijn nieuwe iMac via een een nieuwe office 365 personal. Inkomende mail installeren is, gelukt geen enkel probleem. Uitgaande mail lukt niet. Ik zit bij skynet als provider. Op mijn oude pc had ik bij uitgaande server staan : relay.skynet.be. Nu heb ik bij server uitgaande mail ingevuld : relay.skynet.be. ik heb reeds geprobeerd met poortnummer 587 en 25, met standaardpoort negeren aan-en uitgesnikt en met ssl gebruiken aan-en uitgevinkt. Steeds krijg ik de mails niet weg. als ik dieper graaf krijg ik foutmelding17985 verificatie mislukt omdat outlook geen van beide verificatiemethoden ondersteunt. Maar bij meer opties heb ik ook reeds verschillende dingen geprobeerd bij de instellingen voor : relax.proximus.be. zonder iets, met gebruikersnaam en wachtwoord, informatie inkomende server gebruiken… Ten einde raad dus omdat ik de mails niet wegkrijg… dank voor de ev. hulp

    1. Dag Kris
      Kan je voor je uitgaande e-mail de volgende server proberen: relay.proximus.be. Waar je nog op moet letten: het is poort 587, authenticatie is vereist en de beveiliging is TLS.
      Laat maar weten moest dit (niet) werken.
      Succes!

  15. Samsung S5 Neo aangekocht. Probleem met inkomende mails skynet. Krijg niets binnen maar kan wel mails versturen. Heb geen probleem op PC en Ipad. Instellingen ingevoerd zoals hierboven. Reess andere oplossingen gekozen volgens anders sites maar geen oplossing. Kunt u Helpen aub.
    Greetz, Erwin

  16. Beste Thomas,

    Een vriend van mij ontvangt jarenlang skynet mail via POP3 op een desktop PC. Recent worden in Outlook verzonden mails wel keurig verstuurd (komen in “verzonden items en hij krijgt geen foutmelding) maar ze komen nooit aan bij de bestemmeling.
    De Proximus support hebben hem telefonisch naar een IMAP account laten veranderen, maar dat werkt totaal niet (IMAP is inderdaad een loterij met die ontelbare settings).
    Ik wil bij hem wel terug een POP3 account instellen, maar weet niet meer wat er tegenwoordig als gebruikersnaam moet ingevuld worden. Vroeger was dat iets zoals [email protected] (zijn klantnummer ipv de fa111111 natuurlijk).
    Er blijken problemen te zijn met de mailserver van Proximus heb ik na veel zoeken ontdekt.
    Webmail werkt wel normaal, maar daar heb je dan weer een layout die zeer onhandig werkt.

  17. Ik wil op mijn android phone (Wiko) mail doorkrijgen van mijn Mac account (skynet.be). Dat lukt niet. Wat wel doorkomt via Mac zijn de mails op mijn hotmail.com adres . Krijg steeds de boodschap : niet voltooid . Kan geen verbinding met server maken. Heb je een oplossing of een uitleg ?

  18. Ik heb als provider proximus met een [email protected], in outlook. Ik heb ook een [email protected] (dat ik kan raadplegen op mijn desktop, tablet én smartphone).
    Als ik een bericht stuur van outlook naar gmail, ontvang ik dit bericht in gmail.com.
    Als ik een bericht stuur van gmail naar outlook krijg ik hiervan niks binnen.
    Wat is dit en waar moet ik op letten?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *