Spring naar inhoud

• Inloggen via Facebook Inloggen via Twitter Log In with Google      Aanmelden   
  • Account aanmaken

Foto

Ervaringen Internet Marketing bedrijven

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp

#1 TheCrow7

TheCrow7

Rookie

• Leden
  • 1 berichten

Geplaatst 04 januari 2013 - 11:11

Hebben jullie reeds ervaringen gehad met Internet Marketing bedrijven? Zoals Conba (The AIM), Grizzly Marketing,...

Ik heb er eentje over de vloer gehad en heb hier toch niet zo'n goed gevoel bij. Ze praten je onderuit, stellen hun werkwijze voor die soms nogal vreemd overkomt, laten je even kennismaken met hun hoge prijzen en proberen een nieuwe afspraak te versieren.

Mijn eerste bedenkingen zijn dan ook:

- Zoekmachines veranderen regelmatig hun code, waarschijnlijk zie je je pagina's dan ook zakken. Zij zullen waarschijnlijk nieuwe aanpassingen voorstellen = nieuwe kosten.

- Vanaf je het contract stopt, kelderen waarschijnlijk ook je pagina's.

- Hun toepassingen werken misschien wel op niveau van webwinkels en B2C relaties. Maar B2B relaties waar de content/product ingewikkeld is is volgens mij veel moeilijker.

- Ze genereren misschien wel meer traffic, maar minder potentiële klanten? Bezoekers gaan "misleid" op je pagina komen, terwijl ze gericht zoeken naar waardevolle content.

Enfin, stof genoeg om over na te denken. Ik heb vroeger ook gehoord dat deze bedrijven vrij opdringerig/aggressief zijn. Zodus wat zijn jullie ervaringen en/of bedenkingen?
  • 0

#2 Giga

Giga

Pro Member

• Beheerders
  • 564 berichten

Geplaatst 04 januari 2013 - 12:17

Ik denk dat het belangrijk is dat IM bedrijven je vooral een goed gevoel geven en eerlijk zijn wat ze kunnen realiseren.
Persoonlijk heb ik zelf geen bedrijf en word ik dus (nog) niet gecontacteerd door Internet Marketing bedrijven, maar ik kan me goed voorstellen hoe ze te werk gaan. Voor een bedrijf gaat het uiteindelijk altijd over omzet draaien en winst maken.
Ik kan je ook spotgoedkoop bezoekers aanleveren (testje van enkele dagen geleden nog), geld incasseren en dan zeggen dat ik fantastisch veel bezoekers heb aangebracht (en dan verwoord ik dat als potentiële klanten bla bla bla).

Op vlak van SEO moet ik toegeven dat ik af en toe eens een site neem waar een internet marketing bedrijf aan gewerkt heeft om dan te kijken hoe ze de on-site SEO hebben aangepakt van die bepaalde website. Soms laten ze toch ook eens een steek vallen, hoor :-) Ik heb soms ook wel mijn twijfels over hun linkbuilding strategieën die ik niet altijd even white hat vind, maar eerder al neigen naar black hat technieken. Eerlijk is eerlijk: die mannen van Wijs steken er vaak met kop en schouders bovenuit op vlak van geleverd werk. Kwaliteit.

Iemand die een bedrijf heeft of bij een bedrijf werkt waar een Internet Marketeer al eens is langsgeweest? Wat waren de resultaten? Was het zijn geld waard (op lange en/of korte termijn)? Wat vond je van hun aanpak?
Kraak hier gerust bedrijven af; of verdedig ze met handen en voeten :-)
  • 0

Volg Webdevs op Twitter, Google+ en Facebook.

#3 Slobson

Slobson

Rookie

• Leden
  • 1 berichten

Geplaatst 26 februari 2013 - 10:16

Wij hebben laatst ook Internet Marketeers over de vloer gekregen van Internet marketing België. Wij hadden een nieuwe website nodig gekoppeld aan sociale media, etc. Over het algemeen waren we er heel tevreden over, maar inderdaad ook wij waren bang voor vervolg afspraken, zodat ze steeds meer geld konden vragen.

Maar dat was niet het geval, zij hebben een heel inventieve manier om bedrijven zelf hun online marketing te laten doen. Ze hebben onze website gemaakt in WordPress, en nadat ze de website helemaal hadden gemaakt hebben ze ons een gratis cursus WordPress gegeven. Zodat we onze website helemaal zelf up-to-date kunnen houden!

Ook hebben ze een online kennisplatform waarop heel veel informatie, cursussen en tips te vinden zijn omtrent internet marketing technieken. (kijk eens op: http://www.imbe.be/e-academy/ ) Hier ga ik regelmatig eens op kijken om te zien of we zelf nog iets kunnen toepassen, want regelmatig komen hier nieuwe cursussen op te staan. Voor maar €99 euro per kwartaal kunnen we hierop zien hoe we eigenlijk heel onze internet marketing strategie zelf kunnen doen! Dat is toch vrij uniek, niet? Of bestaat er nog zo een tool in België?
  • 0

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers